Tuesday, April 18, 2006

Illatok, Virágok

Az április az illatok hava. Pláne, ha esős az idő, de egyébként is; minden utcának, minden kerületnek más az illata. Nomeg persze szaga. Például a Fejér György (vagy a Szerb?) utcának "kukacfa" és kutyaszar illata van. Együtt egész jó. Eldöntöttem, mert nagyon szeretem a kukacfa illatát (aminek nyáron olyan kukacok nőnek, és ráesnek a kocsik tetejére és beborítják az utcát), hogy a majdani kertemben lesz kukacfa. Csak mert olyan jó illata van. Meg vadgesztenyefa, mert az hamar bont leveleket, amikor más fák még csupaszon kókadoznak.
Az Alig utcában sétálva pl. elkapta az orromat ugyanennek a kukacfának az illata, és körülnézve nem találtam sehol, aztán nem bírtam, és megkerestem. Egy vagy két darab volt az egész környéken, de messze illatozott.

Ezenkívül még érdekes, hogy emberterápiára küldtem magam. Azaz inkább ember- és munkaterápiára. Annyira bele voltam fordulva a Vele közös kis világba, hogy közben nagyjából mindenki mással megszakítottam a kapcsolatot. Először is ezeket frissítem éppen. Egész jó elfoglaltság. Valaki mondta nekem azt a nagyon bölcs mondást, hogy "Úgy döntöttem, falak helyett hidakat építek." Igen. Ezt teszem én is végre. Segít. És furcsa módon ha arra utazom, hogy lehetőleg mindig csináljak valamit, és ne nagyon legyek egyedül, akkor ez egy teljesen reális cél. Meg lehet csinálni. És közben nem utolsó sorban elkészülnek a leckéim, elkészülnek horoszkópok, levelek, ilyenek. Az, hogy origamizni akarok, engem is meglepett, de azért most megyek, és veszek origamipapírt.
Talán kicsit be voltam zárva eddig. A fejembe. Nem gondoltam volna, hogy megkönnyebbülést is fogok érezni. De most kicsit érzek. Halványan persze. Néha jobban fáj. De ezek begyógyulnak. Én vagyok a Virág, és most szépen kinyílok, jó? Amíg süt a Nap, én boldog vagyok.

Majd ide meg publikálom a – minek is nevezzem el? – az ajtó nélkül nyíló-záródó, felülíró-felülíródó, előtér-háttér-világok elméletét... :)

No comments: