Sunday, January 07, 2007

Aranyszabályok

Tulajdonképpen nem is olyan nehéz engem kezelni, ha valaki megpróbálja. Van pár alapszabály, a többi csak részletkérdés, és csak akkor fontos, ha komoly terveid vannak velem a jövőre nézve. Az alapszabályok:

1. Legyél a végletekig őszinte velem és ha rólam van szó, a következők figyelembe vételével:
a) Ami rám nézve pozitív, ismételd annyiszor, ahányszor nem szégyelled. Lételemem az elismerés.
b) Mondd el azt is, ami negatív, de csak egyszer. Meg fogom jegyezni.
2. Ha valamilyen területen fölényed van velem szemben, ne élj vissza vele. Ha mégis, akkor, mivel rendkívül öntudatos vagyok és elég beképzelt, valószínűleg versengeni kezdek. Ez senkinek sem jó, mert ha neked van fölényed, valószínű veszíteni fogok, márpedig nem tudok veszíteni. Ha nekem van fölényem, ne hagyd, hogy visszaéljek vele, ha mégis, elég, ha megvonod az elismerésadagomat és rögtön észhez térek.
3. Ne akarj uralni, és ne hagyd, hogy uraljalak, kivéve, ha a helyzet pont azt kívánja.
4. Éreztesd, hogy vannak határok, mert egész addig, amíg nem nyilvánítod ki világosan, hol vannak, feszegetni fogom őket. Amikor kimondod, hogy "eddig és ne tovább", meg fogok sértődni, de ez ezzel jár. Majd megnyugszom. Valójában szeretem, ha valaki (más is) erős.
5. Ha valamit akarsz tőlem, győzz meg és érd el. Csak akkor mondd, hogy valamit nem akarsz, ha biztosan nem akarod. De akkor mondd!
5. A "nem"-ek sose legyenek véglegesek és az "igen"-eket ismételd meg.
6. Mindig kérdezz vissza, komolyan gondolom-e a kérdéseidre adott válaszaimat. Mindig kérdezz addig, amíg választ nem kapsz, és mindig válaszolj, ha kérdezek. Ha mást nem, azt, hogy nem akarsz válaszolni.
7. Ne legyél mindig önző. Én sem vagyok mindig az.
8. Bocsásd meg a gyengeségeimet. Bocsásd meg azt is, hogy kiismerlek. Ettől még nem válsz unalmassá számomra. De azért tartsd az emlékezetedben, mit mondtál már el és mit tudok már rólad – és lehetőleg ne ismételd.

10. Nem könnyű valakit folyamatosan imádni. Ezért néha szegd meg a szabályokat, hogy mérges lehessek rád, és aztán megbocsáthassak. Megbocsátani jó.


Talán ezek a szabályok még kiegészülhetnek, addig is jól jöhetnek, ha érthetetlenül vagy hülyén viselkedem. Tudom, vannak egymásnak ellentmondó pontok, de ez csak az igazságtartalmukat erősíti. Ellentmondások az életben is vannak.

2 comments:

Anonymous said...

Bocs, csak kipróbáltam a UPi helyett, hogy lehet-e kommentelni ide. Wigy

WF said...

Most már lehet. Levettem a jóváhagyás és elrejtés opciókat, így orrba-szájba gáttalanul kommentelhet bárki. Örülnék is ám.